Prokontra.hu
Hírek és információk

Ilyenkor jó, hogy van az EU…?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről

53 milliárd forintos fejlesztéssel korszerűsödik a vasúti közlekedés Magyarországon. Az EU kohézió alapja adja ezt a 166 millió eurónak megfelelő összeget arra a célra, hogy a hazai vasútrendszernek jobb körülményeket teremtsen.

Az elképzelések szerint tizenegy darab, emeletes vasúti jármű beszerzésére nyílik lehetőség, amelyek Budapestig, illetve Budapestről fognak indulni a legforgalmasabb útvonalakon.

Hatszáz ülőhely, tizenegy emeletes vonat

Corina Cretu, a regionális politikáért felelős uniós biztos szerdán jelentette be ezt a hírt Brüsszelben. A tizenegy darab emeletes jármű nagy befogadóképessége miatt a különösen forgalmas vasúti vonalakon közlekedik majd. Így például Budapest –Székesfehérvár -Gyékényes vonalon örülhetnek majd a modernizálásnak, valamint a Budapest –Szolnok –Debrecen –Nyíregyháza – Záhony vonalon történik nagyfokú pozitív változás.

Az új vonatokon 600 ülőhely lesz, amelyek az eddiginél jóval kényelmesebbé teszik az utazást. Külön helyet kapnak a kerekes székkel, és a kerékpárral érkező utasok. A bicikliket erre a célra kijelölt helyen tárolják az utazás során. A 166 millió eurós összeg garantálja, hogy gyorsabb és megbízhatóbb legyen a magyarországi vasúti szolgáltatás- közölte az európai unós biztos.

A vonaton kiépítenek wifi-hálózatot és audiovizuális rendszereket is, továbbá számos csatlakozóaljat is szerelnek az ülések közelébe. A biztonságot azzal is erősítik, hogy biztonsági kamerákat helyeznek el a kocsikban.

Emeletes vonat belseje fonodorebloghu
Az emeletes vonat belülről: a felső szint (Forrás: fonodo.reblog.hu)

Ez év végén állhatnak munkába a KISS szerelvények

A MÁV-Start Zrt. a Stadler Bussnang AG-vel 2017 áprilisában kötött egy keret-megállapodást. Ez alapján két ütemben történő szolgáltatásra szerződtek. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium információja szerint összesen 19 nagy kapacitású, villamos motorvonatot kell a cégnek leszállítania és üzembe helyeznie. Ezekhez kapcsolódó szolgáltatások teljesítése is benne van a szerződésben.

A magyar kormány 100 milliárd forintos támogatást biztosít a Budapest elővárosi vasúti közlekedésfejlesztést szolgál beszerzésekre úgy, hogy az uniós tárfinanszírozást is felhasználják mellé. Az Európai Uniónak ez az, 53 milliárd forintnyi támogatása a 11 nagy befogadóképességű vonatok beszerzésére irányul.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium úgy véli, az új vonatok 2019 végétől kerülnek majd forgalomba. Egy egészen új korszak kezdődhet a magyar vasúti közlekedésben. Az ún. KISS személyvonatok 600 ülőhellyel, emeletes változatban, óránként 160 kilométeres sebességgel bonyolítják le a személyforgalmat az említett útvonalakon. Az új vonatok mai követelményeknek messzemenőkig megfelelő, kényelmes, számos igényt kielégítő utazást biztosítanak az utasforgalom számára.

A nagy befogadóképességre a Balaton felé is nagy szükség van a nyári időszakban, ezért akkor, abban az időben, ott is forgalomba fogják állítani őket a nagyszámú turistaforgalom könnyebb kezelhetősége érdekében.

Az Eu-s pénzek nélkül is lenne ekkora modernizálás?

Az Európai Unió támogatása nélkül sok minden nem valósulhatott, épülhetett, korszerűsödhetett volna Magyarországon. Ismét egy olyan előrelépésre van lehetőségünk, amely egy kicsit felzárkóztathat bennünket a vasúti közlekedés terén. Ez a projekt nagyszabású lesz, és ha csak néhány vonalon is, de feltétlenül előrelépés a kényelem, a korszerűsítés szempontjából.

Örüljünk hát, persze, de ott motoszkál a kisördög kérdés formájában: ha nem lenne az EU, valószínűleg ez sem lehetne?

 

Akár ez is tetszhet

Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. A Google sütikkel elemzi a honlap forgalmát, és szabja személyre a hirdetéseket. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. Elfogadom Több infó