Prokontra.hu
Hírek és információk

Itt a vége- 3 hónapig lehetett a kormánypárti sajtó-holding élén Varga István

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről

Alig telt el néhány óra Varga István interjúja után, és máris lemondott a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány elnöki posztjáról.

A fideszes országgyűlési képviselő a behir.hu-nak adott interjújában többek között arról is beszélt, hogy szívesebben olvassa a baloldali sajtóorgánumokat, „mert a kormánypárti oldalon nem lát igényes, jó tollú újságírókat.” Az interjú után néhány órával már nem volt az Alapítvány kuratóriumának elnöke.

Baloldali sajtót olvasott a jobboldali kuratóriumi elnök

Meglepően gyorsan távozott posztjáról a Média Alapítvány elnöke, miután arról beszélt az interjúban, hogy igényes, jó tollú újságírókat nem lát a kormánypárti oldalon, csak a baloldali sajtóban. Beszélt arról is, hogy véleménye szerint most az a helyzet alakult ki, hogy előbb olvassuk az Index-et, mint az Origo-t. Elmondta elképzelését arról is, hogy milyen lenne a jó televízió. Úgy gondolja, hogy olyan tévét kellene csinálni, amelyben nemcsak arról van szó, hogy Magyarország felett felhőtlen az ég, minden szép és jó. Mint mondta: „Ez nem propaganda, ez nem sajtó, ez valami egészen más. Na, ebben kéne változtatni.”

Az Alapítvány elnöke azt is közölte, hogy szerinte jelenleg nincs a konzervatív oldalnak komoly újságja, ha jó cikkeket akar olvasni. Varga István a Magyar narancsot, az Élet és Irodalmat és a Népszavát szokta kézbe venni.

Az interjú megjelenését követően bejelentette, hogy távozik a kuratórium éléről.

Média Alapítván zoom hu
(Illusztráció forrása: zoom.hu)

476 sajtóterméket tömörít az Alapítvány

Tavaly év végén alapították meg a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt, sőt, „közérdek” indokkal nemzetstratégiai jelentőségűnek is nyilvánították. Erről a prokontra.hu is tájékoztatta az olvasókat. Az Alapítvány megalakulásával egy óriási, giga-médiabirodalom jött létre 20 milliárd forintnyi vagyonnal, 60 milliárd forint forgalommal november végén, Magyarországon. 476 sajtótermék tartozik az irányítása alá. Talán nem túlzás azt állítani, hogy minden eddiginél nagyobb és erősebb média-holding született, amely nagy valószínűséggel a kormány kommunikációját hivatott elősegíteni.

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett a tulajdonosa az Echo Hungária TV, a Magyar Idők Kft, a New Media Group és az Opus Press Kft.-nek, valamint további 10 kiadóvállalatnak is, amelyek – a Magyar idők megfogalmazása szerint- önkéntes felajánlással olvadtak bele a nonprofit szervezetbe. A vállalkozás vezetése Liszkay Gábor kezében van. A kuratórium elnöke Varga István volt, legalábbis a tegnapi napig.

Nem valószínű, hogy önszántából vetett véget az elnöki posztjának

Feltűnően gyorsan távozott posztjáról a kuratórium elnöke. Nehéz elképzelni, hogy önszántából döntött úgy, hogy lead egy olyan nyilatkozatot, amelyben erősen bírálja a kormányoldali sajtót, majd úgy hirtelen bejelenti, hogy itt a vége, fuss el véle!

Nagyobb esély van rá, hogy „megüzenték”, „javasolták” neki, hogy ezek után jobban teszi, ha nem éppen annak a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak lesz az elnöke, amelyet kritizált az interjúban. Hivatalosan meg nem erősített sajtóértesülés szerint Rogán Antal miniszter közölte az alapítványi elnökkel, hogy mennie kell.

Hívja meg a szerzőt egy kávéra

Akár ez is tetszhet

Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. A Google sütikkel elemzi a honlap forgalmát, és szabja személyre a hirdetéseket. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. Elfogadom Több infó