Prokontra.hu
Hírek és információk

Keresi a hirdetési felületeket a kormány

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről

Minden területet megkeres, és úgy tűnik meg is talál a kormány arra, hogy az „üzeneteit” eljuttassa az emberekhez. Vannak célzott hirdetéseik, ezek megjelenítéséhez keresnek megfelelő tematikus oldalakat, mint pl. orvostársaságok és betegszervezetek honlapjait. Ezzel kapcsolatban megkezdődtek az egyeztető tárgyalások az EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkársága, valamit a Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége között.

Hónap végéig kell válaszolniuk a tagszervezeteknek

Az értesülések szerint a két intézmény (EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkársága és a Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége) közötti megbeszélésről szóló levelet a MOTESZ elnöke, Dr.Oberfrank Ferenc küldte szét, valószínűleg mind a 140 tagszervezetének.

A levélben az áll, hogy a kormány hirdetései nem politikai színezetűek, hanem társadalmi célúak lennének, és ez mindkét fél számára átlátható, transzparens lenne. Az elnök arról is tájékoztatja a tagszervezeteket, hogy a kormány azt kérdezi: „rendelkeznek-e olyan honlappal, mely a betegek és laikusok számára ismeretterjesztő tevékenységgel bír, és amelyen a kormány el tud helyezni társadalmi célú, közérdekű tájékoztatókat.”

A határidő is meg van adva a tagszervezetek válaszadására: január 30-ig kell válaszolniuk a január 25-én keltezett levélre. Azért ilyen kevés idő alatt, „mert a kormányzat rövid határidővel kérte az ezzel kapcsolatos információkat”.

Dr. Oberfrank Ferenc, a MOTESZ elnöke
Dr. Oberfrank Ferenc, a MOTESZ elnöke (Forrás: Motesz)

Méltányos részesedést is osztana a MOTESZ

Oberfrank Ferenc rámutat arra, hogy a tagszervezetektől nem kéri ingyen a szolgáltatást, a  MOTESZ „természetesen az esetleges bevételekből valamennyi résztvevő számára méltányos részesedét biztosít.”  Valamint amiatt sem kell aggódni, hogy a kormány saját kampányára akarná fordítani a hirdetéseket, hiszen a MOTESZ olyan megállapodást írna csak alá, amely megőrzi a  “szakmai függetlensége és a döntései autonómiája”-t.

Ismeretesek társadalmi célú hirdetések, ilyen pl. a jelenleg is futó „Magyarország jobban teljesít” című, amelyet televízióban, internetes portálokon és a rádióadásokban is hallható, látható, olvasható.

A társadalmi célú hirdetések akár jók is lehetnének

Azok a hirdetések, vagy inkább nevezzük üzeneteknek, amelyek információval, tájékoztató jelleggel készülnek, mindig hasznosak. Sokak számára ad olyan tartalmat, amely kifejezetten szükséges a számára. Az egészségügy éppen az a terület, ahol igenis kellenek az információk, főleg, miután olyan sok változás is elindult ezzel kapcsolatban. Ilyen például a sürgősségi osztályokon január elseje óta történt működési rendszer változása.

Ezek a társadalmi célú hirdetések jó célt szolgálnak. Ám még nem tudni, valóban csak ennyiről lenne-e szó. Vagy a „Magyarország jobban teljesít” újabb,” ragozott” változatáról.

Akár ez is tetszhet

Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. A Google sütikkel elemzi a honlap forgalmát, és szabja személyre a hirdetéseket. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. Elfogadom Több infó